مردم و رسانه

آخرین نظرات

دکتر مسعودی: ضرورت عذرخواهی مروجان اهانت

پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۱، ۰۹:۱۱ ق.ظ

دکتر مسعودیمدرس گروه ارتباطات دانشگاه سوره افزود: این فیلم موهن و سراسر بی‌مقدار و بی‌ارزش و از نظر فنی و هنری بسیار سخیف اساساً در حدی نیست که درباره آن صحبت کنیم، اما سوال این است که چه لزومی دارد آنها این همه اصرار داشته باشند که حتماً دسترسی به این فیلم موهن که احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کرده، برای همگان میسر باشد؟


رئیس گروه ارتباطات دانشگاه سوره از پیشنهاد تحریم دو روزه گوگل و یوتیوب به خاطر قرار دادن فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) در این دو سرویس اینترنتی، استقبال کرد و گفت: به عنوان یک مدرس ارتباطات معتقدم این نوع اعتراض خیلی جالب است.

دکتر مسعودی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پیشنهاد مجمع فعالان فضای مجازی (فرا) برای توقف استفاده از سرویس‌های گوگل و یوتیوب به مدت 2 روز گفت: این اقدام بسیار خوبی است حتی اگر به شکل نمادین باشد.

رئیس گروه ارتباطات دانشگاه سوره افزود: به عنوان یک مدرس ارتباطات معتقدم این نوع اعتراض خیلی جالب است و من امشب آن را در صفحه فیس بوک خودم و بخش انگلیسی وبلاگم هم قرار می‌دهم.

وی اضافه کرد: ما نباید در این زمینه انفعالی عمل کنیم. ما باید گوگل را تحریم کنیم و اگر این امکان برایمان وجود داشته باشد، باید در سایت یوتیوب اخلال به وجود بیاوریم و حتی آن را هک کنیم.

دکتر مسعودی گفت: این اهانت به هیچ وجه با دموکراسی مورد ادعای غربی‌ها نمی‌خواند. آنها به یک میلیارد مسلمان توهین کرده‌اند و اگر دمکرات بودند، می‌آمدند و می‌گفتند به احترام این یک میلیارد مسلمان ما این فیلم را از دسترس خارج می‌کنیم. آنها باید این قدم جدی را بردارند.

مدرس گروه ارتباطات دانشگاه سوره افزود: این فیلم موهن و سراسر بی‌مقدار و بی‌ارزش و از نظر فنی و هنری بسیار سخیف اساساً در حدی نیست که درباره آن صحبت کنیم، اما سوال این است که چه لزومی دارد آنها این همه اصرار داشته باشند که حتماً دسترسی به این فیلم موهن که احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کرده، برای همگان میسر باشد؟

دکتر مسعودی گفت: گوگل و یوتیوب باید از این اقدام خود از مسلمانان عذرخواهی کنند و فوراً دسترسی به فیلم را مسدود کنند.

وی یادآور شد: البته اصل این ماجرا این است که آنها می‌خواهند از مسلمانان حساسیت زدایی کنند و قصد دارند از حبّ ما به رسول اکرم (ص) بکاهند، ولی آنها اشتباه می‌کنند و از میزان محبوبیت ایشان نزد مسلمانان بی‌اطلاع‌اند.

رئیس گروه ارتباطات دانشگاه سوره گفت: با این حال مطئمن باشید آنها به این کارهای خودشان ادامه می‌دهند و در آینده عکس‌ها، نقاشی‌ها، کاریکاتورها و فیلم‌های جسارت آمیز دیگری هم درباره پیامبر و دیگر عزیزان دین ما خواهند ساخت.

دکتر مسعودی در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه مسلمانان به هر حال بخشی از کاربران این سرویس‌های اینترنتی محسوب می‌شوند، آیا این اقدام (توقف استفاده از گوگل و یوتیوب) موجب اختلال در کارهای ارتباطی نخواهد شد؟» گفت: درست است، اما همانگونه که در پیشنهاد مجمع فعالان مجازی آمده، مدت این تحریم دو ـ سه روز است و به نظرم مشکل جدی به وجود نخواهد آمد.

  • ابوذر رحیمی

نظرات  (۱)

سلام. متشکرم از دکتر مسعودی عزیز بخاطر مواضعشون دربازه این فیلم موهن. برای ایشان از درگاه خداوند آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی